Pahalı yatırımlar olan köprü ve viyadük yapılarının uzun yıllar hizmet vermesi beklenmektedir. Bu beklentinin karşılanabilmesi için, köprü ve viyadük döşemelerinin su yalıtımı büyük önem kazanmaktadır.
Açıklamalar
Köprü, viyadük ve karayolları uygulamalarında BTM Plastobit PP 4000 V
Pahalı yatırımlar olan köprü ve viyadük yapılarının uzun yıllar hizmet vermesi beklenmektedir. Bu beklentinin karşılanabilmesi için, köprü ve viyadük döşemelerinin su yalıtımı büyük önem kazanmaktadır.
Karayolları, demiryolları ve raylı taşımacılık ulaşım ağları inşasında geçilmesi zorunlu çeşitli açıklıklarla karşılaşılmakta ve bu açıklıklar köprüler ve viyadüklerle geçilmektedir. Genellikle büyük sanat yapıları olarak adlandırılan bu sistemler, gerek duydukları teknolojiler nedeniyle pahalı yatırımlardır ve bu nedenle uzun hizmet süreleri sağlamaları için en dayanıklı malzemeler seçilerek inşa edilmektedir.
Betonarme köprü ve viyadüklerde en ekonomik su yalıtımı çözümü, yalıtımın bitümlü örtülerle yapılmasıdır. Kullanılacak bitümlü örtünün yol üst yapısından kendisine intikal edecek olan fren ve hızlanma kuvvetlerinden gelen yatay yüklere dayanıklı olması, altında ve üstünde yer alan katmanlarla iyi aderans sağlaması zorunludur. Dokunmamış sürekli elyaflardan (spunbond non-woven) üretilen polyester keçe taşıyıcılı bitümlü örtüler ise bu istekleri karşılamaktadır.
BTM su yalıtımındaki uzmanlığı sayesinde ürün paletinde bu tür yalıtım uygulamaları için özel olarak üretilen 4 mm kalınlıkta, yüksek çekme mukavemetine sahip viyadük tipi örtüleri bulundurmaktadır. Uzun yıllardır köprü, viyadük ve karayolları uygulamalarında tercih edilen BTM Plastobit PP 4000 V su yalıtımında çözüm ortağınız olmaya devam ediyor.
Uygulama
•Bitümlü membran uygulamaları sertifikalı uygulama ekipleri tarafından yapılmalıdır.
•Kış aylarında +5 oC ve altındaki sıcaklıklarda uygulama yapılmamalıdır.
•Soğuk havada uygulama yapılacaksa, membran ruloları uygulamadan önce en az 24 saat kapalı ve sıcaklığı 5 oC’ nin üstünde olan mekanlarda saklanmalı ve uygulama sahasına getirilen membranlar derhal uygulanmalıdır. Bu kurala uyulmaması durumunda membran yüzeyinde çatlamalar oluşabilir.
•Uygulama sahasında membran ruloları hizalamak amacıyla açılırken yavaş ve dikkatlice açılmalıdır.
•Uygulanmış olan yalıtım katmanlarının darbelere/mekanik tahribata karşı korunmaları gerekmektedir.
Taşınma
•Bitümlü membran ruloları dik konumda taşınmalıdır.
•Nakliye sırasında membran rulolarının devrilmemesi için gereken önlemler alınmalıdır.
Depolama Koşulları
•Bitümlü membran ruloları üstü kapalı ve düz bir zemini olan depolarda ve dik duracak şekilde depolanmalıdır.
•Rulolar paletsiz halde istifleneceklerse üstüste konulmazlar.
•Polyester keçe taşıyıcılı bitümlü membranlar,shrinkleri açılmamak ve paletleri bozulmamak şartıyla, paletler arasına MDF veya benzeri plaka konulmak suretiyle azami 2 palet üst üste depolanabilir.
•Cam tülü taşıyıcılı membranlar üst üste depolanmamalıdır.
•Depo içi taşıma veya boşaltma/yüklemelerde ruloların sert darbe almamaları için gereken özen gösterilmelidir.
•Eğer ruloların açıkta uzun bir süre depolanmaları gerekiyorsa, güneş ışınlarından korunmaları için üzerlerinin örtülmesi gerekmektedir.